Stewart island - Reisverslag uit Oban, Nieuw Zeeland van Bart en Esmee - WaarBenJij.nu Stewart island - Reisverslag uit Oban, Nieuw Zeeland van Bart en Esmee - WaarBenJij.nu

Stewart island

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Bart en Esmee

24 November 2015 | Nieuw Zeeland, Oban

Gisteren ochtend zijn we met de boot naar Stewart island gegaan, het waaide nogal en begon te regen. En ja hoor we hadden onze eerste echte hele dag met regen en niet een bui iedere keer maar constant hozen. Gelukkig hadden we geen last van onze boottocht al zaten er een paar met een zakje. Aangekomen werden we nog opgehaald ook haha lekker droog naar onze lodge. Super mooi met uitzicht die top was. Uitleg van de gastvrouw wat we konden doen en lopen. Aangezien het niet droog ging worden poncho aan en lopen. Oké na een half uur maar terug gegaan we waren helemaal nat!
Opgedroogd en omgekleed even lekker rust. (Ook niet erg) Savonds lekker en gezellig gegeten in de pub waar bijna alleen maar toeristen of een paar lokale bewonders zaten want er wonen hier maar 380 mensen.

Ja!! We werden vandaag wakker met de zon. Dus we zijn met de taxi boot naar Ulva island gegaan met een kleine boot waar max 8 mensen in konden. Ging goed. Ulva island is een klein eilandje waar heel veel vogels en dieren zitten dus stil lopen en kijken kijken kijken. Een paar mooie vogels gezien maar de wind stak op en werd heel erg uiteindelijk. Maar was zo mooi rustig en apart zeker de moeite.
Maar ja we moesten terug. Met dat kleine bootje weer terug en zelfs de kapitein vond het niet zo best en kwam alleen iedereen halen want door de wind was het niet veilig genoeg meer en alle overtochtjes werden gecanceld. O wat had ik het even niet breed zeg. Halverwege sloeg de motor ook nog eens af en het waren hele hoge golven. Het leek wel of je tussen muren van water ging. En flinke klappen niet leuk! Maar ja we zijn veilig aangekomen. En konden daarna nog een mooie wandeling over het eiland lopen. En we hebben nog een pinguïn gezien! En hele mooie kleine gouden strandjes waar niemand of iets buiten de meeuwen en vogels te zien was.
De boottocht terug naar Zuidereiland was gelukkig iets beter al was de zee heel erg wild. Nog een nacht in Bluff morgen vertrekken we weer richting Dunedin.

• 24 November 2015 - 09:47

Spa En Sma :

Hoi hoi .wat een ervaringen zeg ppffff .en lux hoor zo maar op worden gehaald .
    Ik denk dat je niet zuidelijker kunt in Nieuw Zeeland .
    Groetjes en geniet ze nog Fff Bart en Esmee .

• 24 November 2015 - 12:26

Petra:

wooo wat een spannende dag voor jullie ,maar wel veel moois gezien ,nou geniet er nog maar lekker van hoor .ps hier regent het ook en veel wind vlagen ,nog een goede reis hoor. groetjes van ons xxx

• 24 November 2015 - 19:54

Lydia:

wauw wat een belevenissen weer, jullie hebben een hoop te vertellen over een par weken. genieten maar het is zo voorbij. Jaloursssssss

• 25 November 2015 - 08:32

Danny, Chantal & Dean:

Fijn dat jullie weer heel terug zijn van de overtocht. Wel een hele ervaring denk ik op die boot. Zou er niet aan moeten denken hoor, hihi.
    Zijn nu toch wel erg benieuwd naar alle verhalen!!! Geniet nog even van de laatste dagen daar! Liefs van ons