Overtocht naar Zuidereiland en Abel tasman - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Bart en Esmee - WaarBenJij.nu Overtocht naar Zuidereiland en Abel tasman - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Bart en Esmee - WaarBenJij.nu

Overtocht naar Zuidereiland en Abel tasman

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Bart en Esmee

15 November 2015 | Nieuw Zeeland, Motueka

Vrijdagochtend zijn we vertrokken vanuit Wellinton naar Picton. Dus weg van Noordereiland waar we al zoveel moois hebben gezien. En de boottocht was weer Super, we begonnen met bewolkt weer en gingen naar de zon toe tussen de eilanden door naar het vasteland. Je raakt niet uitgekeken.
Daar stond weer een auto klaar en zijn we meteen gaan rijden richting Motueka dit ligt net onder het Abel tasman park. Het eerste stuk was al prachtig al heb ik meer plezier gehad aan het auto rijden ong 34 km met men zegt 1200 bochten. (Bart vond het naast me iets minder denk ik hij was niet ziek van de boot maar die weg hoefde ook niet langer te duren) Eerst een kleine stop in Nelson, om eerlijk te zijn vond ik dit tot nu toe het mooiste dorp/stadje tot nu toe die we gezien hebben.
We gaan 2 dagen hier vertoeven.

Zaterdag zijn we op kayak tocht gegaan al vroeg vertrokken met een kleine groep en onze gids Jay, leuke groep! Eerste stuk met de speedboot en daaraan de kayak in richting het noorden van Abel Tasman park. Op zoek maar de zeehonden. En ja al heel snel zege we ze liggen vlak naast ons op de rotsen. En plots lieten ze me schrikken al plonzend zwommen ze naast ons af, en door de schrik te laat met me foto! Hihi. Maar al snel zagen we er meer. En kayakden we lagune in zo helder en mooi. Toen we terug wilde kwamen ze weer bij ons kijken en spelen. Echt super. Een klein stukje terug op een super mooi klein eilandje hebben we zitten picknicken, helaas net te koud voor een duik! Wel heel gezellig. Maar toen moesten we natuurlijk nog helemaal terug en hadden we geluk met de wind. Jay had een zeil bij zich dus gingen we met de 5 kayaks naast elkaar vrouwen onderaan vast mannen hem omhoog met peddel en gingen we met volle vaart weer een heel stuk terug. Jeetje wat was dat fijn want op zee zo peddelen viel niet mee. Een lange zware maar super dag hebbe we gehad!.

Vandaag zouden we het een beetje rustig doen en via binnenland naar noorden van Abel Tasman park rijden en een kleine wandeling maken en naar het strand gaan in de Golden bay, maar ja het was er zo mooi en naar een kleine wandeling naar een waterval zijn we nog naar een strand gelopen waar we nog heel even gelegen hebben. Want uiteindelijk hebbe we weer 13 km gelopen!

Morgen vertrekken we naar Punakaiki waar de pancake rocks liggen. We zijn weer benieuwd!
Tot de volgende keer.

• 16 November 2015 - 19:17

Jan En Petra:

waaauw
    Esmee en Bart en wat een leuke foto's genieten jullie maar lekker verder hoor wij kijken en leven met jullie mee van uit Nederland .
    vele groetjes Ome Jan en Tante Petra.

• 18 November 2015 - 23:38

Christiaan:

Wat een idee: zeilen in een kano!! Slim hoor. Abel Tasmanpark is geweldig, net als het stadje Nelson: alsof het foto´s zijn uit een reclamefolder van een reisbureau.

Veel plezier verder.

Christiaan