Te Anau - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Bart en Esmee - WaarBenJij.nu Te Anau - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Bart en Esmee - WaarBenJij.nu

Te Anau

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Bart en Esmee

22 November 2015 | Nieuw Zeeland, Bluff

Gistere zijn we een hele mooi excursie wisten doen. Redelijk optijd op pad 9 uur vertrekken richting Manapouri waar we met een boot het Lake over zijn gevaren. Waar we bij aankomst bij een elektriciteitscentrale uitkwamen die bedoeld is voor stroom voor het zuidelikkdeel van het eiland. En waar we bijna lek zijn gebeten door de zandvliegjes nou ja we zaten goed ingepakt dus ze hadden weinig kans.
Toen hup de bus weer in over de Wilmot pas, het regende best flink en reden over zandpaden heen. Toen had ik het niet breed. Maar ja logisch het is een regenwoud dus regen! Wel 200 regendagen per jaar en 16 meter regenval in een jaar. Amai!!
Gelukkig weer heel en een echt prachtige rit verder konden we weer op een boot stappen die richting de Tasman zee ging. Langst en tussen de fjorden door. Je voelt je dan best wel heel erg klein hoor hihi.
In het begin regende het wel natuurlijk. Maar zoals de gids zei je kan wel binnen blijven chagrijnig zitten maar is zonde van je dag en geld.
Dus wij na boven het dek op waar we elkaar en de reling vast moesten houden voor de wind en regenvlagen. En daarna lekker opwarmen binnen met koffie. Gelukkig werd het snel droog en hebben we een hele tijd boven staan genieten van de mooie watervallen en ja! 2 pinguïns.

Na ongeveer een uur of 3 varen weer terug de bus in door het regenwoud en de boot het Lake over waren we om 6 uur weer terug, van de mooie dag met leuke kleine gezellige groep (een dag geen Chinees gezien ook!) haha. Wat een geweldig mooie dag in de Doubtfull sound.

En vandaag zijn we weer vertrokken uit Te Anau richting Bluff. Mooie route langst de bergen en o zulke rustige wegen echt bijna niemand gezien zelfs die paar hele kleine dorpjes waren verlaten en stil het is immers zondag.
Dachten wij even leuk langst een grotere Stad Invercargill te komen ja hoor alles dicht! Dus door naar Bluff. We zitten in een mooi huis en zijn naar het hoogste puntje van zuiden gereden en gelopen. Met prachtig uitzicht.

Morgen naar Steward Island. We zijn weer benieuwd!