Gisborne - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Bart en Esmee - WaarBenJij.nu Gisborne - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Bart en Esmee - WaarBenJij.nu

Gisborne

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart en Esmee

08 November 2015 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Eergisteren uit Rotorua vertrokken. Eerst gepicknickt aan het strand Om daarna via de Waioeka Gorge naar Gisborne te rijden. Een mooie kloof om. Doorheen te gaan, ook hier weer steeds andere uitzichten. Nog even een tussenstop gemaakt om een oude brug te bekijken.
Bij ome Kees en Kay aangekomen hebben we een mooie rondleiding gehad van ome Kees over Knapdale. Wat zitten ze hier mooi te wonen. De heuvels op de achtergrond, en alle dieren rondom het huis. Wat een rust ook. Het enige wat je hoort zijn de vele vogels, en af en toe de koeien en eenden als ze honger hebben.
's Avonds lekker gegeten met ome Kees, Pim en zijn vrienden (een tafel met alleen maar Nederlanders aan de andere kant van de wereld).

Zaterdag zijn we met z'n tweeën gaan wandelen. Een eind naar het noorden gereden om daar Cook's Cove Walkway te lopen. Door de vele regenval de afgelopen dagen was het pas erg glibberig. Dat was lastig lopen op de steile hellingen, op én af. Bovenop een mooi uitkijkpunt, en dan de gladde afdaling naar het eindpunt. Dit was zeker de moeite waard. Hele wandeling tussen de schapen gelopen, we kunnen geen gemekker meer horen. De terugweg ging gelukkig een stuk sneller.

Toen we op Knapdale terugkwamen, hadden Pim, Luuk en Jaap zelfgevangen/gekregen kreeft meegenomen. Eerst gekookt en zelf opengemaakt. Wat een geklieder, maar wel weer een mooie ervaring.

Vandaag zijn we naar de pijlstaartroggen geweest. Met hoge kaplaarzen de zee in gelopen om ze te voeren. Wat een joekels zijn dat. En geloof het of niet, zelfs Esmee is mee geweest. De roggen kwamen het vis gewoon uit je hand eten, en we konden ze aaien. Er zwom ook Kingfish tussen, deze waren wel anderhalve meter lang. Gelukkig hebben die de vis niet af kunnen pakken. De onderwatercamera hebben we goed kunnen gebruiken.

Toen we terug waren ome Kees nog geholpen op het land met van alles. Daarna zijn we met z'n allen de heuvel op gegaan met een mooi uitzicht over de hele vallei. Kampvuur gemaakt en daarboven vlees gebakken met een biertje erbij. Mooie manier om het hier af te sluiten.

Morgen vertrekken we richting Taupo.

• 08 November 2015 - 12:52

Een Berichtje Samen Met Ome Toon En Tante Bertha:

Hoi hoi, ome Toon en tante Bertha ook laten meegenieten van jullie avontuurlijke reis in Australië. Heb ze de site laten zien en vinden het prachtig. Een hele belevenis. Ze wensen jullie nog hele fijne weken en geniet ervan met z'n tweetjes. Liefs ook van de mensen die wonen op de Heul

• 09 November 2015 - 11:56

Spa Sma:

Nou mooi allemaal,en die vissen ,en de gezellige met Fam daar .nou liefs en vergeet niet te genieten van alle uitzichten en indrukken grt en tot de volgende keer als jullie weer een reisverslag maken kijken er naar uit.grt ons

• 09 November 2015 - 12:00

Spa Sma:

Ik bedoelde degezellig heid met vrienden en Fam ,zo rond het kamp vuur en gezellig kliederen met kreeft mmmmm .oudoe uit Brabant

• 10 November 2015 - 10:00

Petra:

nou super hoor wat jullie daar mee maken ,en zien we hopen dat jullie nog veel zien en heeeel veel geniet van deze ooo zo mooie reis. .krijgt er bijna zin in om ook een daar naar toe te gaan ,maar we horen en kijken maar eerst naar jullie ervaring e n z . vele groetjes van Ome Jan en Tante Petra uit Sint willebrord. xxx xxx

• 18 November 2015 - 20:23

Sylvia:

Wat leuk dat ik zoveel dingen herken. En met deze foto's zie ik Pim ook weer eens een keer. ... Geniet samen nog maar even van dat bijzondere land down under! Groetjes!